تکنیک‌های سئوی داخلی سایت

شهریور 7, 1401
در دنیای پر رقابت امروز، اگر می‌خواهید سایت‌تان دیده شود و موجب رونق کسب و کارتان شود، باید تکنیک‌های سئو را بکار ببندید. سئو که همان بهینه سازی موتورهای جستجو است و به دو صورت انجام می‌شود: سئوی داخلی و سئوی خارجی. ما در این مقاله، روش‌ها و تکنیک‌های سئوی داخلی را معرفی خواهیم کرد.

سئوی داخلی سایت

قطعا برای بهبود و بالا بردن رتبه گوگل که موجب بیشتر دیده شدن سایت شما و بهبود نرخ تبدیل و در نهایت رونق کسب و کار شما می‌شود، باید از استراتژی‌های سئو استفاده نمایید. در واقع این نکته را باید بدانید که بکارگیری و پیاده سازی تکنیک‌های سئو یکی از الزامات سایت شماست. برای اقدام به این کار بهتر است چک لیست جامع و کاملی برای سئو کردن (سئوی فنی، سئوی داخلی و سئوی خارجی) سایت‌تان تهیه نمایید.

هر گاه صحبت از سئو و بکارگیری تکنیک‌های سئو داخلی می‌شود، اغلب افراد به عواملی مانند کلمات کلیدی، محتوای صفحه و تگ‌ها و برچسب عناوین، فکر می‌کنند.  اما واقعیت این است که سئوی داخلی و چیزی که مطلوب موتورهای جستجو است، فراتر از این موارد است.

ما در این مقاله چک لیستی به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن مطمئن باشید که تکنیک‌های سئوی داخلی را به طور کامل برای سایت‌تان اجرا نموده‌اید.

چک لیست اجرا و پیاده‌سازی تکنیک‌های سئوی داخلی

1)کلمات کلیدی و موضوعات

پیش از هر اقدامی و در گام اول، شما باید بدانید که برای چه موضوعات و کلمات کلیدی، می‌خواهید تولید محتوا داشته باشید. برای سئو کردن صفحات سایت خود، باید مخاطبان هدف‌تان را بشناسید و دریابید آنها از چه عبارات و موضوعاتی برای رسیدن به سایت‌تان استفاده خواهند کرد، سپس آنها را در محتوای سایت خود پیاده سازی نمایید.

2)محتوا

تا وقتی محتوای قوی و جذابی نداشته باشید و مخاطب با آن ارتباط و تعامل برقرار نکند و علاوه بر آن برای موتورهای جستجو به اندازه کافی واضح نباشد، نمی‌توانید مخاطب را در سایت‌تان ماندگار کنید، نرخ تبدیل سایت‌تان را بالا ببرید و در نهایت رتبه سئو خود را بهبود ببخشید. این را فراموش نکنید کیفیت محتوای شماست که موجب بهبود سئو می‌شود، نه کمیت آن!

3)URL

گاهی اوقات فراموش می‌کنیم اولین چیزی که مخاطب در نتایج جستجو می‌بیند، URL صفحه سایت‌مان است. در واقع آدرس صفحه سایت یک روش برای سفارشی‌سازی مسیرهای صفحه و نمایش یک دایرکتوری با ساختاری تمیز و عالی است. از این فرصت برای ارائه و نمایش کلمات کلیدی و موضوعاتی که کاربر در صفحه خواهد دید، استفاده کنید.

تکنیک های سئو داخلی

4)عنوان

قبلا اشاره کردیم تگ ها و برچسب عناوین به عنوان روشی برای پیاده‌سازی سئوی داخلی، به تنهایی کار چندان زیادی انجام نمی‌دهند، اما با این حال نباید از آن غافل شوید. برچسب عنوان شما باید به طور ویژه‌ای، منحصر به فرد و البته مرتبط با محتوای آن صفحه باشد.

5)توضیحات متا

در واقع توضیحات متا، برای درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای سایت یا صفحه هستند. این توضیحات درون صفحه از چشم کاربران پنهان هستند و تنها زمانی که سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شود، کاربر می‌تواند آن را ببیند. در واقع، توضیحات متا چکیده و خلاصه محتوای صفحه سایت‌تان را به کاربران اینترنت ارائه می‌دهد.

6)Headings

برچسب‌هایی که به صورت “H” نشان داده می‌شوند و یا سرتیترها، تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایت دارند. برای موثرتر شدن برچسب‌های عناوین‌تان مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما در سر تیترها به درستی استفاده شده‌اند. 

7)متن جایگزین تصویر

متن alt یا متن جایگزین تصویر یکی دیگر از روش‌های سئوی داخلی است که بسیار مورد توجه موتورهای جستجو است. این متن به موتور جستجو کمک می‌کند بفهمد تصویر در مورد چه موضوعی است.

8)انکر تکست

انکر تکست، متنی در یک صفحه است که به سایت یا صفحه دیگری لینک داده شده‌ است. لینک‌دهی یکی از معیارهای سئو برای افزایش نرخ تبدیل است.

انکر تکست موجب می‌شود موتور جستجو تصمیم بگیرد که سایت در نتایج جستجو نمایش داده شود یا نه!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *