طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سایر سیستم‌ها؟

خرداد 31, 1400

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سایر سیستم‌ها؟ – سیستم‌های مدیریت محتوای (CMS) بسیاری وجود دارد و انتخاب یک CMS مناسب برای راه‌اندازی یک وب سایت حرفه‌ای، همواره مسئله‌ای چالش برانگیز بوده است. ما در این مقاله مزایای سیستم وردپرس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت را برای شما بیان خواهیم کرد.

بررسی مزیت‌های سیستم وردپرس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا

برای راه‌اندازی یک وب سایت، سیستم‌های مدیریت محتوای(CMS) بسیاری وجود دارد که می‌توانید به وسیله آنها و تنها در عرض چند ساعت و با استفاده از ابزارهایی که در اختیارتان قرار می‌دهند، یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشید. در حال حاضر 3 سیستم محتوای وردپرس، جوملا و دروپال جزء برترین CMS‌ها هستند. ما در این مقاله در مورد اینکه چرا سیستم وردپرس بهتر از سایر سیستم های محتواست بحث خواهیم کرد.

اگر 3 سیستم مدیریت محتوای برتر یعنی وردپرس، جوملا و دروپال را مقایسه کنید، متوجه می‌شوید وردپرس با داشتن 60% از سهم بازار، محبوبترین سیستم است. جوملا و دروپال به ترتیب با 6% و 4% سهم بازار در رده‌های بعدی هستند. حال شاید سوال پیش بیاید که این اختلاف زیاد بین سیستم وردپرس و رقبایش به دلیل چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین ویژگی در مورد پلتفرم وردپرس، پویایی و رفتار قابل تنظیم آن است. این سیستم یکی از ساده‌ترین سیستم‌های CMS است که به تخصص خاصی نیاز ندارد. به راحتی می‌توانید هر نوع وب سایتی را در بستر آن راه‌اندازی کنید. به دلیل نصب اولیه آسان، بهترین گزینه برای راه‌اندازی وب سایت‌های کوچک و وبلاگ‌های با ساختار ساده بوده است.

 تخصص خاصی نیاز ندارد. به راحتی می‌توانید هر نوع وب سایتی را در بستر آن راه‌اندازی کنید. به دلیل نصب اولیه آسان، بهترین گزینه برای راه‌اندازی وب سایت‌های کوچک و وبلاگ‌های با ساختار ساده بوده است.

6 مزیت سیستم وردپرس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوای سایت

1- کاربری آسان

راه اندازی و استفاده از پلتفرم وردپرس بسیار سریع و آسان است. مراحل نصب آن بیشتر از 5 دقیقه طول نمی‌کشد و برای نصب و راه‌اندازی آن، به دانش فنی و حتی برنامه نویسی خاصی نیاز نیست. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای موثر، با یک رابط کاربری بصری است. همچنین تنظیمات و بروزرسانی مدیریت آن آسان است.

2- طراحی منعطف

طراحی در سیستم وردپرس بسیار منعطف است و حتی می‌توانید به جای استفاده از یک طراحی و قالب واحد در تمام سایت، در هر قسمت از یک طراحی استفاده کنید. پلتفرم وردپرس هزاران قالب و افزونه دارد که می‌توانید از بین آنها بهترین مورد و مناسب‌ترین مورد را با توجه به کسب و کارتان انتخاب کنید. اغلب قالب‌های وردپرس قابلیت نمایش در موبایل را دارند، که به مخاطبان سایت شما این امکان را می‌دهد تا با هر وسیله‌ای بدون مشکل به سایت شما مراجعه نمایند. علاوه بر این، یک ویرایشگر پیشرفته دارد که به شما کمک می‌کند مطالب خود را به آسانی قالب‌بندی کنید.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سایر سیستم‌ها؟

3- امنیت پیشرفته

اولویت اول در سیستم وردپرس امنیت است. ویژگی‌های امنیتی ارائه شده توسط وردپرس در صنعت بهترین است. با وجود اینکه وردپرس یک پلتفرم open-source است، اما هکرها به راحتی نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. اگر شما نیز از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وب سایت‌تان استفاده می‌کنید، مطمئن باشید سایت شما از هرگونه دسترسی غیرمجاز و سایر فعالیت‌های مرتبط با جرایم اینترنتی، در امان است. وردپرس پلاگین‌های امنیتی رایگان مختلف بسیاری دارد که ویژگی‌های پیشرفته محافظت از رمز عبور را به شما ارائه می‌دهد.

4- مدیریت آسان کاربر

در شرکت‌های بزرگ‌ نیاز است چند کاربر از وب سایت استفاده کنند و وردپرس این نیاز را کاملا درک کرده است. این سیستم مدیریت محتوا دارای قابلیت چند کاربره است و به چندین کاربر امکان استفاده همزمان از یک وب سایت را می‌دهد و شما می‌توانید به هر کدام از کاربرها نقش‌های مختلف (مانند مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت‌کننده و مشترک) با سطح دسترسی‌های متفاوتی بدهید.

5- مزایای SEO

سیستم وردپرس بهترین سیستم از نظر سئو است و می‌تواند بسیاری از مسائل مربوط به سئو را به سهولت حل کند. حتی “مت کاتس” یکی از اعضای گوگل نیز به این مسئله معتقد است. پس اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای SEO-friendly هستید، وردپرس بهترین گزینه برای شماست. این سیستم ابزارها و افزونه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند سایت خود را مطابق با دستورالعمل‌های سئو بهینه‌سازی نمایید و رتبه سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو را بالا ببرید.

6- ادغام رسانه‌های اجتماعی

نمی‌توان منکر نقش رسانه‌های اجتماعی در کسب و کارهای آنلاین بود و اگر شما نیز یک وب سایت تجاری داشته باشید. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت. سیستم وردپرس دارای افزونه‌ها و ابزارهای مختلفی است که به شما کمک می‌کند قابلیت مشاهده وب سایت‌تان را بهبود ببخشید و پردازش رسانه‌های اجتماعی را بسیار راحت‌تر کنید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *