ویدئو مارکتینگ چیست؟

به زبانی ساده‌تر، ویدئو مارکتینگ (video marketing)، استفاده از محتوای ویدئویی برای جذب مخاطب هدف و تبلیغ برند، خدمات و محصول شماست. هدف از بازاریابی ویدئویی تنها فروش نیست و شما می‌توانید از آن برای تشویق به بازدید از سایت‌ و افزایش ترافیک، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و بهبود خدمات مشتری استفاده کنید.

امروزه، با توجه به اینکه روزانه بیش از میلیون‌ها ساعت فیلم در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود، استفاده از ویدئو برای بازاریابی به یک ضرورت تبدیل شده است و تولید تیزرهای تبلیغاتی یکی از ابزارهای قوی برقراری ارتباط موثر با مشتریان و زیر مجموعه ویدئو مارکتینگ است.

مزایای ویدئو مارکتینگ

۱. استفاده از ویدئو، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، تولید محتوای ویدئویی باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری اصلی قلمداد شود. بر اساس گزارش‌های HubSpot، استفاده از یک کلیپ و ویدئو در صفحه فرود، می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۸۰% افزایش دهد.

۲. ویدئو یک مکمل عالی برای بازاریابی ایمیلی است.

روزانه ده‌ها ایمیل دریافت می‌کنیم و اینکه شخصی بخواهد این ایمیل‌ها را باز کند خود چالش بزرگی است و علاوه بر آن، اینکه ایمیلی مورد توجه قرار گیرد، چالشی بزرگتر!

۳. موتورهای جستجو عاشق ویدئو هستند.

موتورهای جستجو به دنبال محتواهایی هستند که کاربر و مخاطب را درگیر خود می‌کند و در نتیجه، استفاده از ویدئو یک راه عالی برای بهبود سئو است.

۴. ویدئو مارکتینگ موجب افزایش اعتبار شما و اعتماد مخاطب می‌شود.

یکی از بهترین راه‌های برای برقراری ارتباط با مخاطب و ایجاد اعتماد، استفاده از ویدئو است. همچنین تولید ویدئو موجب افزایش اعتبار شرکت‌تان نیز می‌شود.

۵. ویدئو موجب تشویق افراد به مشارکت اجتماعی می‌شوند.

امروزه، ۹۲% از بیننده‌های ویدئو، پس از دیدن آن را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند و باید قبول کنیم که استفاده از ویدئو عالی‌ترین و بهترین روش برای شناخته شدن و بازاریابی است.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

انواع ویدئو مارکتینگ

توضیح محصولات

در این نوع ویدئو مارکتینگ روش‌ استفاده از محصول و یا کار با آن و تست فیزیکی محصول نمایش داده می‌شود. همچنین با استفاده از این نوع ویدئوها، مخاطب بهتر می‌تواند دلیل نیازش به محصول یا خدمات شما را درک کند. 

ویدئوهای معرفی برند و نام تجاری

این دسته از ویدئوهای بازاریابی، با هدف و ماموریت معرفی محصولات و خدمات یک شرکت و در کل افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به شرکت و برند، تولید می‌شوند.

ویدئو برای رویدادها

یکی از راه‌های جذاب برای معرفی یک همایش، کنفرانس یا میزگرد و … تولید ویدئو است. همچنین می‌توانید بخش‌هایی از مصاحبه‌ و سخنرانی‌های جذاب این رویدادها را منتشر کنید.

ویدئوهای آموزشی

یاد دادن و آموزش با استفاده از ویدئو، راه تعاملی بسیار عالی برای ارتباط با مخاطب و مشتری است. همچنین با استفاده از ویدئو می‌توانید درک بهتری از کسب و کارتان و یا دانش و چیزهای جدید به مخاطب ارائه دهید.

ویدئوهای زنده یا اصلاحا لایو

این روزها استفاده از ویدئوهای زنده یا لایو جایگاه ویژه‌ای در مارکتینگ و بازاریابی پیدا کرده است. این نوع ویدئوها پشت صحنه شرکت‌ها را به مخاط‌بان نشان می‌دهند و موجب نرخ مشارکت بالا، ارتباط دو سویه مخاطب و شرکت یا برند و برقراری روابط طولانی مدت مخاطب با شرکت‌ خواهد شد.

ویدئوهای انیمیشنی

و در آخر، عالی‌ترین نوع ویدئو مارکتینگ برای بیان مفاهیم و موضوعاتی انتزاعی و پیچیده که برای درک‌شان به تصویرسازی قوی نیاز است، استفاده از ویدئوهای انیمیشنی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا