اشتباهات رایج در صفحه‌ی تماس با ما

اردیبهشت 12, 1401
صفحه "تماس با ما" راه ارتباطی شما را با مخاطبان‌تان است که بیشتر از صفحات دیگر مشاهده می‌شود. همچنین یکی از مهمترین قسمت‌ها برای دریافت تبدیلات است. متاسفانه، این احتمال وجود دارد که ناآگاهانه در آن مرتکب اشتباهاتی شوید و بهای آن کاهش نرخ تبدیلات شما باشد. آیا می‌خواهید بدانید شما هم مرتکب چنین اشتباهاتی شده‌اید یا خیر؟ با ما همراه باشید.

صفحه تماس با ما

صفحه تماس با ما احتمالا بیش از هر صفحه دیگری در سایت‌تان بازدید دارد. این در مورد تمام سایت‌های بازاریاب‌ی صدق می‌کند و باید زمان بیشتری را به ایجاد یک صفحه کاربر پسند و خارق‌العاده اختصاص داد چرا که این آغاز رابطه شما با مخاطبان هدف‌تان است.

از آنجایی که این صفحه تاثیر زیادی بر تبدیل سایت شما دارد، هر گونه اشتباهی در آن، ممکن است منجر به افت تبدیل شما شود، بدون اینکه حتی متوجه شوید.

ما در اینجا لیستی از اشتباهات رایج در صفحه تماس با ما که می‌تواند موجب ایجاد یا از بین بردن تجربه کاربری و نرخ تبدیل شود را آورده‌ایم.

8 اشتباه در صفحه تماس با ما که باید از آن اجتناب کرد.

اشتباه شماره 1: اصلا چنین صفحه‌ای وجود ندارد!

در حقیقت صفحه تماس با ما مانند پلی است بین کسب و کار شما و مشتریان بالقوه‌تان. هدف از ایجاد آن برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با بازدیدکنندگان سایت است.

اشتباه شماره 2: فرم‌های تماس ناکافی

فرم تماسی که در صفحه تماس‌تان قرار می‌دهید باید بر اساس نیاز مشتری بالقوه و هدف سایت‌تان باشد. به جای فرم‌های استانداردی که نام و آدرس و باکس پیام دارند، بهتر است یک فرم تماس خاص تهیه کنید تا به کاربر اجازه دهد پاسخی متناسب با نیازش دریافت کند. فرم شما باید به مشکلات آنها رسیدگی کند.

اشتباه شماره 3: اسم‌های نامشخص و پر زرق و برق برای تماس با ما

پیدا کردن صفحه تماس سایت شما باید راحت باشد. اسم‌های فانتزی می‌تواند مخاطب را سردرگم کنده و آزار‌دهنده باشد. می‌توانید منوی Contact را به منوی اصلی یا فوتر و یا هر دو اضافه کنید. اما نباید از اسم‌های فانتزی مانند “بیاید با هم صحبت کنیم” یا “اینجا پیدای‌مان کنید” استفاده کنید.

اشتباه شماره 4: هیچ گزینه‌ای برای برقراری ارتباط خصوصی با شما وجود ندارد.

اینکه به طور ساده بنویسید “در اینستاگرام با ما در ارتباط باشید” یا “در اینجا نظرتان را بگویید” برای برقراری یک تعامل مناسب نیست. حتما لینک نمایه‌های اجتماعی خود را در صفحه تماس‌تان قرار دهید. اما نباید این را فراموش کنید تنها در صورتی که روزانه بر شبکه‌های اجتماعی خود نظارت دارید و در تمامی آنها فعال هستید، لینک آنها را در صفحه تماس‌تان قرار دهید.

اشتباه شماره 5: در تحلیل مطالب ارسالی ناموفق است

صفحه تماس با ما، به شما ایده خوبی می‌دهد که چرا مردم با شما تماس می‌گیرند. و فرصتی می‌دهد تا تغییراتی در صفحه‌تان ایجاد کنید و مشکلات  مطرح شده را برطرف کنید. در نتیجه باید به خوبی اطلاعاتی را که از صفحه مخاطب خود دریافت می‌کنید را آنالیز کنید. پاسخگو بودن به فرستنده این اطمینان را می‌دهد که آسیب‌دیدگی‌اش دیده شده است و به طور مناسبی به آن پاسخ داده شده است.

اشتباه شماره 6: اصلاح نکردن فرم‌های مشکل‌دار

فرم‌های شما ممکن است به روش‌های مختلف و دلایل عجیب دچار اشکال شود، اما نباید بگذارید که اشکال فرم‌ها به حال خود باقی بمانند. اطمینان داشته باشید که فرم تماس‌تان درست عمل می‌کند.

اشتباه شماره 7: الزام به استفاده از CAPTCHA

همه می‌دانیم که CAPTCHA کاربر پسند نیست و در نتیجه ممکن است موجب کاهش نرخ تبدیل و تجربه کاربر شما شود. طبق مطالعات دانشگاه استنفورد در مورد استفاده از CAPTCHA، تنها 71 درصد از کاربرها موافق استفاده از CAPTCHA هستند.

اشتباه شماره 8: احساس اینکه صفحه تماس با ما شما عالی به نظر میرسد.

تا اینجا تمامی اشتباه بالا را برطرف کردید و شاید فکر کنید که دیگر خیال‌تان راحت است و یک صفحه تماس عالی دارید، اما همین که نوبت به تبدیل مخاطب می‌رسد، با مشکلات دیگری روبرو می‌شوید. اطمینان حاصل کنید که به سایر موارد مانند آزمون A/B و زبان مورد استفاده در دکمه‌های تماس و … توجه داشته باشید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *