طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه، طراحان وب سایت برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی جذاب، تعاملی و منحصر به فرد با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. به همین دلیل ما نمی‌خواهیم شما نیز در دام رایج‌ترین اشتباهات طراحی یک فروشگاه اینترنتی بیفتید.

خوشبختانه روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند وب سایت شما را بهینه‌سازی کند، و همچنین در ساده کردن فرایند تکمیل سفارش خرید سایت شما مفید باشد. ناگفته نماند، انجام این کارها می‌تواند به شما در بهبود فروش و افزایش درآمدتان کمک کند.

در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این مقاله تعدادی از اشتباهات رایج در طراحی فروشگاه اینترنتی را ذکر کنیم که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

اشتباهات رایج در طراحی فروشگاه اینترنتی

۱)فرآیند پرداخت پیچیده و زمانبر

طبق مطالعات موسسه Baymard، وجود یک روند پرداخت پیچیده و طولانی، سومین دلیل متداول برای ترک یک سایت فروشگاه اینترنتی توسط مشتری‌هاست. این می‌تواند مستقیما بر نرخ تبدیلات شما تاثیر بگذارد.

به همین دلیل شما باید اطمینان داشته باشید که بازدیدکننده‌ای که محصول شما را انتخاب کرده است، تنها با طی چند مرحله می‌تواند آن را خریداری کند.

همچنین بسیار مهم است که شما هزینه حمل و نقل و مالیات را در معرض دید کاربر قرار داده باشید، مطمئن شوید که این اطلاعات از همان ابتدا واضح و روشن است. این وظیفه شماست که فرآیند بررسی را تا حد ممکن ساده کنید. در واقع هدف شما ایجاد فرآیند بررسی تک صفحه‌ای است که اقبال بیشتر مصرف کننده برای خرید محصول را ممکن سازد.

۲)ارائه گزینه‌های حمل و نقل مختلف

در بسیاری از مواقع، مردم انتظار گزینه‌هایی حمل و نقل بیشتری را دارند. به همین دلیل شما باید گزینه‌های مختلف حمل و نقل از نظر زمان تحویل و قیمت را در اختیار آنها قرار دهید.

اگر تنها یک گزینه حمل و نقل یا هزینه حمل و نقل برای تمام محصولات داشته باشید، برای مشتری فروشگاه اینترنتی شما بسیار ناراحت کننده خواهد بود. حتی اگر یک گزینه کافی باشد، باز هم سفارش‌شان را با مراجعه به یک فروشگاه دیگر انجام خواهند داد. بنابراین، گزینه‌های حمل و نقل بیشتری را در اختیار کاربران‌تان قرار دهید چرا که مطمئنا تجارت شما را بهبود خواهد بخشید. در ضمن اینکه در صورت بروز بلایای طبیعی یا در تعطیلات، داشتن تنوع حمل و نقل بسیار مفید خواهد بود.

اشتباهات رایج در طراحی فروشگاه‌های اینترنتی

۳)توضیحات کافی برای محصولات

توضیحات محصولات در فروشگاه اینترنتی شما، بسیار مهم است. تا آنجا که می‌توانید، توضیحات دقیقی برای محصولات‌تان ارائه دهید، به طوری که تمام جنبه‌های فروش را پوشش دهد. همچنین می‌توانید به سایر سوالات مرتبط با محصول مانند تولید و نحوه عملکرد آن پاسخ دهید.

علاوه بر این، لیستی از موادی که در تولید محصول استفاده شده است، فرآیند تولید و اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد که آیا محصول ضمانت دارد یا خیر، تهیه کنید.

۴)نداشتن تصویر با کیفیت

عکس‌های جذاب و با کیفیت بالا، نیرو محرکه عالی برای هر سایت فروشگاه اینترنتی است. از آنجایی که کاربر نمی‌تواند محصول را لمس کند و یا آن را تست کند، تصاویر می‌توانند به آنها کمک کند کیفیت محصول را تشخیص دهند. یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید تا بتوانید تصاویر با کیفیتی را (از جنبه نورپردازی، پس زمینه محصول و ویرایش عکس) در وب سایت خود داشته باشید.

نکته دیگری که حتما باید در فروشگاه اینترنتی‌تان آن را پیاده‌سازی کنید، ویژگی بزرگنمایی محصول است. بدین ترتیب، مشتریان شما می‌توانند جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا