قالب آماده بهتر است یا اختصاصی؟

فروردین 27, 1401
قالب آماده یا طراحی قالب سایت اختصاصی: کدامیک برای شما بهتر است؟ معمولا دلیل اصلی استفاده از قالب‌های آماده، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. ما در این مقاله مزایا و معایب استفاده هر یک از قالب‌های آماده و اختصاصی را بیان خواهیم کرد تا با مقایسه این دو بتوانید انتخابی مناسبی داشته باشید.

قالب آماده یا اختصاصی: کدامیک بهتر است؟

اغلب با این سوال روبرو می شویم که: “قالب آماده یا طراحی اختصاصی: کدام یک برای کسب و کار ما بهتر است؟” واقعیت این است که هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله سعی کردیم نظر بی‌طرفانه‌ای را ارائه دهیم که به شما نشان دهد با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها چه چیزی را بدست خواهید آورد.

مزایا و معایب قالب آماده

از جمله مزایای قالب‌های آماده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه یک قالب آماده کمتر از یک قالب اختصاصی است. با این حال، ممکن است برای عملکردهای اضافی نیاز باشد، کمی اضافه‌تر هزینه کنید.
  • اگر زمان محدودی دارید، قالب‌های آماده بهترین گزینه برای شما هستند. با در نظر گرفتن زمان سفارشی‌سازی، تنظیم دقیق اضافه کردن محتوای مناسب، می‌توانید ظرف چند روز سایت‌تان را راه‌اندازی کنید.
  • در یک قالب آماده از همان ابتدا، می‌دانید که چه چیزی را قرار است داشته باشید؛ بر خلاف قالب‌های اختصاصی، که تا زمان اتمام پروژه، نمی‌توانید نتیجه آن را ببینید.

تنوع قالب‌های آماده واقعا بسیار زیاد است. مهم نیست که چه پروژه‌ای می‌خواهید اجرا کنید، حتما قالب مناسبی پیدا خواهید کرد. اکثر قالب‌های آماده بر اساس CMS کاربر پسند قدرتمندی ساخته شده‌اند، که باعث می‌شود بعدا بتوانید وب سایت را راحت‌تر مدیریت و پشتیبانی کنید.

و در مورد معایب قالب آماده باید بگوییم که:

  • قاعدتا با یک قالب آماده، شما طراحی منحصر بفردی نخواهید داشت. مگر اینکه مجوز آن را خریداری کرده باشید؛ که البته، حتی با پرداخت این هزینه هم، شما تنها کسی نیستید که از این قالب استفاده می‌کنید.
  • اگر چه قالب‌های مدرن بسیار انعطاف‌پذیر هستند، اما باز هم محدودیت‌های خاصی در سفارشی‌سازی دارند. ساختارهای ویژوال عالی هستند، اما بدون مهارت‌های کدگذاری نمی‌توانید تغییرات عمده‌ای ایجاد کنید.
  • استفاده از امکانات فراوان ممکن است باعث کند شدن زمان بارگیری شود. این بر روی وب سایت‌های کم بازدید تاثیر آنچنانی ندارد، اما اگر روزانه صدها بازدیدکننده داشته باشید، ممکن است بسیار مهم باشد.
امکانات فوق جذاب در یک فروشگاه اینترنت

مزایا و معایب قالب اختصاصی

از جمله مزایای قالب‌های اختصاصی و سفارشی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بر خلاف قالب آماده، در طراحی قالب اختصاصی شما یک طرح منحصر بفرد خواهید داشت. این پروژه‌ای خواهد بود که تمام خواسته‌های شما را در نظر گرفته است و مختص شما طراحی شده است.
  • از آنجایی که هیچ کدی اضافی‌تر از آنچه که نیاز دارید، در وب سایت شما قرار داده نمی‌شود، در نتیجه برای موتورهای جستجو بهینه می‌شود.
  • با طراحی اختصاصی سایت، شما تنها امکانات مورد نیازتان را خواهید داشت و بعدها نیز بدون هیچ مشکلی می‌توانید تعدادی دیگر به آن اضافه کنید.
  • بیشتر شرکت‌هایی که خدمات طراحی اختصاصی ارائه می‌دهند، سرویس‌های پشتیبانی طولانی مدت را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

اما در مقابل، از جمله معایبی که قالب‌های اختصاصی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • 1) در مقایسه با قالب آماده، طراحی اختصاصی می‌تواند بسیار گران‌تر باشد. اگر بودجه محدودی دارید، این گزینه بهترین انتخاب برای شما نیست.
  • 2)طراحی یک قالب از ابتدا به زمان نیاز دارد. اما به طور کلی، می‌توان در مدت 2 ماه یک وب سایت با کیفیت بالا تهیه کرد. اگر سریع‌تر به آن نیاز دارید، از قالب‌های آماده استفاده کنید.
  • 3) اگر می‌خواهید خودتان مدیریت و پشتیبانی سایت‌تان را بر عهده بگیرید، مطمئن شوید که داشبورد کاربر پسندی داشته باشد.
  • 4) اگر دانش فنی کافی نداشته باشید، ممکن است برایتان دشوار باشد تا آنچه را که می‌خواهید، برای طراح‌تان توضیح دهید و این مسئله ممکن است منجر به محصول نهایی ضعیفی شود.

و در آخر اگر انتظار داشتید که در اینجا پاسخ روشنی برای سوال خود پیدا کنید، متاسفیم که باید شما را ناامید کنیم. اما همچنان امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و شما را به راه حل نزدیک‌تر کرده باشد.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *