اهمیت آنالیز بک لینک

بک لینک، لینکی است که از وب سایت دیگر به وب سایت شما ارجاع داده شده است. از نظر موتورهای جستجو، بک لینکها یک رای برای سایت شما هستند. هر چه پیوند و لینک بیشتری به سایت شما داده شده باشد، سایت شما در موتور جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. در نتیجه آنالیز بک لینک به سایت شما کمک خواهد کرد تا رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید.

قطعا تمام بک لینک‌ها ارزش یکسانی ندارند و بهترین لینک‌ها از وب سایت‌های معتبر و بزرگ ارجاع داده می‌شود. حتی در برخی مواقع ممکن است لینک‌دهی از وب سایت‌های ناخواسته یا مشکوک نیز برای سایت شما مضر باشد.

روش‌های بسیاری برای دریافت بک لینک به سایت شما وجود دارد، اما زمانی این فرآیند به درستی عمل خواهد کرد که با استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک، لینک‌های موجود را بررسی کرده و بک لینک‌های رقبا را نیز آنالیز کرده باشید. با این اوصاف بیایید، نگاهی به بهترین ابزارهای ردیابی بک لینک‌ها نگاهی بیندازیم.

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک

ما در این مقاله ۳ تا از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آنها برای ایجاد پروفایل لینک‌دهی قوی استفاده کنید:

۱)SEMrush

SEMrush یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز بک لینک‌های یک سایت است که در تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوای تاثیرگذار، به شما کمک خواهد کرد.

شما می‌توانید با استفاده از SEMrush، انواع بک لینک‌های سایت‌تان را بررسی کنید. به شما کمک می‌کند تا پیوندهای بی‌کیفیت را پیدا کنید. همچنین می‌توانید نسبت لینک‌های  nofollow به follow را کنترل کنید، بنابراین می‌توانید بر روی ایجاد لینک‌های dofollow متمرکز شوید. علاوه بر این، می‌توانید بررسی کنید، رقبای شما لینک‌های dofollow را از کجا گرفته‌اند و لیست کاملی از سایت‌های مرتبط در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای ایجاد بک لینک استفاده نمایید.

ابزارهای آنالیز بک لینک

LinkMiner( ۲

LinkMiner یکی دیگر از ابزارهای آنالیز بک لینک است که به طور خاص به شما این امکان را می‌دهد تا لینک‌های nofollow را حذف کنید و لینک‌های خود را بر اساس نوع آن دسته‌بندی کنید.

یکی از ویژگی‌های مفید آن این است که لینک‌های مفید را شناسایی کرده و می‌توانید به راحتی مجددا به آن سایت‌ها مراجعه نمایید. در نتیجه می‌توانید لیستی از بک لینک‌های گمشده خود ایجاد کنید و آنها را بازیابی نمایید. گرچه LinkMiner به اندازه SEMrush شناخته شده نیست، اما اگر بودجه کمی دارید، بهترین گزینه برای شماست.

۳)GrowthBar

GrowthBar معروف‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین ابزار آنالیز بک لینک است که در این مقاله به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ابزار توسط Growth Marketing Pro تولید شده است.

برای هر وب سایت و کلمه کلیدی، به شما یک دید کلی در مورد نتایج جستجوی گوگل می‌دهد. و پیشنهادات کلمات کلیدی، بک لینک‌های رقبا، اطلاعات Google Ads و حتی اطلاعات Facebook Ads را به شما نشان خواهد داد و تمام نیازهای شما برای سئو را برآورد می‌کند.

می‌توانید بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید و اعتبار دامنه‌ی برترین لینک‌های آنها را در صفحه نتایج جستجو ببینید. همچنین می‌توانید از لیست بک لینک‌ها به صورت یک فایل CSV خروجی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا