فریم ورک جاوا اسکریپت  برای طراحی سایت

فریم ورک‌ جاوا اسکریپت زمانی که وارد حرفه توسعه وب می شوید، احتمالا نامی که بیشتر به گوش‌تان می‌خورد جاوا اسکریپت و فریم ورک‌ جاوا اسکریپت است. حقیقت این است که هیچ گاه یک فریم ورک خاص نمی‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده نماید. در درجه اول تصمیم برای انتخاب یک فریم ورک به الزامات پروژه شما بستگی دارد. اما در واقع، فریم ورک‌های بسیاری وجود دارد و هر یک معایب و مزایایی دارد و این به شما بستگی دارد که بدانید کدام یک از آنها، با نیازهای شما مطابقت دارد و می‌تواند تمام آنچه نیاز دارید را برآورده نماید.

بر اساس گزارش W3techs، هر دو jQuery و Bootstrap برترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت را دارند و در گزارش دیگری از W3techs آمده است که ۷۸.۱ درصد کل وب سایت‌ها از jQuery استفاده می‌کنند که ۹۵.۶ درصد سهم بازار کتابخانه‌های جاوا اسکریپت را به خود اختصاص داده است. و طبق نظر سنجی Statista، در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۰.۱ درصد از توسعه دهندگان نرم افزار از React.js استفاده می‌کنند و در حالی که  34.4% از jQuery استفاده می‌کنند.

اما در این قسمت تعدادی از فریم ورک‌های جاوا اسکریپت که به احتمال زیاد با برخی از آنها آشنا هستید را به عنوان بهترین فریم ورک‌های سال ۲۰۲۱ به شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت در سال ۲۰۲۱

۱. React

React توسط فیس بوک در سال ۲۰۰۳ منتشر شده و محبوب‌ترین فریم ورک جاوا اسکریپت است. می‌توانید از این فریم ورک برای توسعه native استفاده کنید. از جمله علل موفقیت این فریم ورک می‌توان به افزایش بهره‌وری، فاکتورهای قابل استفاده مجدد و پشتیبانی فیس بوک از آن اشاره نمود.

بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت برای طراحی سایت

۲. Vue.JS

علی رغم اینکه Vue.JS، فریم ورک جاوا اسکریپت کوچکی است، به دلیل اسناد دقیق و پشتیبانی تایپ اسکریپت، با سرعت بالایی در حال رشد است. و با اینکه این فریم ورک فاکتورهای متعددی دارد، اما به نظر می‌رسد نیمی از آنها ضروری نیستند و یک عیب برای فریم ورک محسوب می‌شوند. اما در کل، به دلیل ویژگی سازگاریش، در آسیا با تقاضای بسیاری روبرو شده است و اغلب برنامه‌های کاربردی مدرن را می‌توان با این فریم ورک توسعه داد.

۳. Angular

Angular بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت برای برنامه های در مقیاس بزرگ است. این ریم ورک شامل two-way binding، پشتیبانی از تایپ اسکریپت، دستورالعملهای Ivy و بسیاری ویژگی های دیگر است که موجب محبوبیت بیشتر آن شده است.

۴. Svelte

Svelte یک فریم ورک منبع باز است که به طور برجسته‌ای برای توسعه صفحات وب تعاملی و ریسپانسیو، در فرانت اند استفاده می‌شود. تقریبا شبیه فریم ورک‌های Vue یا React است و امکان ایجاد برنامه‌های وب را فراهم می‌نماید.

۵. Preact

Preact یک کپی خوب از فریم ورک React است و در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. مانند React، شامل DOM مجازی همراه با توسعه مبتنی بر مولفه است. علاوه بر این، این فریم ورک جاوا اسکریپت عمدتا بر ارائه یک تجربه کاربری سریع تمرکز کرده است و همین ویژگی موجب شده است دانلود و بارگیری آن در سال جاری در حال افزایش باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا