فریم ورک PHP  برای طراحی سایت

فریم ورک‌ پایتون پیش از آنکه لیستی از بهترین انواع فریم ورک پایتون را در اختیار شما قرار دهیم، لازم است کمی در مورد جایگاه زبان برنامه نویسی پایتون صحبت نماییم تا به اهمیت این زبان برنامه نویسی پی ببرید.

پایتون سیر صعودی غیرمنتظره‌ای را طی می‌کند و مطمئنا این روند ادامه‌دار خواهد بود. انتظار می‌رود در سال‌های آینده از جاوا و C# پیشی بگیرد که این نشان از آینده روشن این زبان برنامه نویسی دارد. بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ مانند اینستاگرام، نتفلیکس و گوگل، فریم ورک‌های پایتون را برای توسعه وب انتخاب کرده‌اند.

بر اساس شاخص محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی، پایتون بیشترین رشد را (حدود ۱۹%) در پنج سال اخیر داشته است. شاخص TIOBE توسعه برنامه‌های وب، پایتون را در بین زبان‌های پرکاربرد جهان و در رتبه سوم قرار می‌دهد.

اما پایتون که چهارچوب وسیعی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دارای دو نوع فریم ورک است: Full Stack Framework و Non-Full Stack Framework. که فریم ورک‌ پایتون نوع full-stack از توسعه دهندگان وب با کامپوننت‌های اصلی مانند generators، form validation و template layouts به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

در این قسمت لیستی از بهترین فریم ورک‌های پایتون را که یک توسعه دهنده وب در سال ۲۰۲۱ برای افزایش عملکرد وب سایت و مدت زمان ارائه به بازار باید انتخاب کند، آورده‌ایم.

بهترین فریم ورک پایتون در سال ۲۰۲۱

۱. جنگو

قطعا اولین گزینه برای انتخاب فریم ورک جنگو (Django) خواهد بود که یک فریم ورک رایگان منبع باز است و توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا کدها و برنامه‌های پیچیده را به سرعت توسعه دهند. فریم ورک جنگو به توسعه با کیفیت برنامه‌های وب کمک می‌کند و یکی از بهترین فریم ورک‌های پایتون است که برای توسعه سریع API ها و برنامه‌های وب استفاده می‌شود.

بهترین فریم ورک پایتون برای طراحی سایت

۲. CherryPy

CherryPy تقریبا ده ساله است و تقریبا ثابت شده است که فوق العاده سریع و پایدار است. این فریم ورک پایتون یک چارچوب توسعه وب منبع باز است که در آن یک سرور چند حلقه‌ای جاسازی شده است. این برنامه می‌تواند بر روی هر فریم ورک کاری که از پایتون پشتیبانی می‌کند، اجرا شود.

۳. Pyramid

محبوبیت Pyramid به تدریج در حال افزایش است. اکثر توسعه دهندگان با تجربه از آن استقبال کرده‌اند. فریم ورک Pyramid بر روی پایتون ۳ اجرا می‌شود. این فریم ورک انعطاف‌پذیر است و به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های اصلی وب را با رویکردی مینیمالیستی، توسعه دهند.

۴. Grok

فریم ورک Grok، فریم ورکی است که بر اساس فناوری جعبه ابزار Zope طراحی شده است. این برنامه با تمرکز بر روی دو اصل کلی توسعه سازگار و DRY (Don’t Repeat Yourself)، یک تجربه توسعه سریع را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. این فریم ورک منبع باز بوده و با هدف سرعت بخشیدن به روند توسعه، ارائه شده است.

۵. TurboGears

فریم ورک TurboGears یک فریم ورک پایتون full-stack مبتنی بر اطلاعات است. این برنامه برای رفع نارسایی‌های فریم ورک‌های مختلف توسعه وب و اپلیکیشن‌های تلفن همراه، استفاده می‌شود. این امر مهندسان نرم‌افزار را قادر می‌سازد تا برنامه‌های تحت وب را با تنظیمات ناچیزی، توسعه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا