تاثیر رپورتاژ آگهی به رتبه گوگل سایت

مرداد 31, 1401
واقعیت این است که مزیت اصلی رپورتاژ آگهی، افزایش رتبه گوگل سایت شماست و برای اینکه بک لینکی دائمی و قوی داشته باشید، باید به سراغ آن بروید. چرا که کیفیت و تعداد بک لینک‌هایی که دریافت می‌کنید، بر روی رتبه گوگل سایت شما تاثیر دارد. ما در این مقاله به اهمیت رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل سایت پرداخته‌ایم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا Advertorial در لغت از ترکیب دو عبارت Advertisement به معنی آگهی و تبلیغات و Editorial به معنی سرمقاله تشکیل شده است و به زبان ساده به معنای تبلیغاتی است که در ازای پرداخت هزینه و در قالب یک مقاله رسمی، خبر و یا داستان نشریات و روزنامه‌ها، نگارش می‌شود. توجه داشته باشید که این شیوه از تبلیغات را می‌توان در قالب‌های مختلف، از یک متن چاپی گرفته تا محتوای صوتی و تصویری، اجرا نمود.

در حالت کلی، رپورتاژ آگهی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می‌شود:

  • رپورتاژ تجاری: هدف یافتن مصرف کننده و مشتری جدید است.
  • رپورتاژ سیاسی: هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه سیاسی مخاطب است.

البته در یک تقسیم بندی دیگر، دسته سومی نیز به این موارد اضافه می‌شود که مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و موسسات غیرانتفاعی است و مخاطب را با آن سازمان یا هدف آن موسسه بیشتر آشنا می‌کند.

اما چرا رپورتاژ آگهی مهم است؟

مهمترین دلیل برای ایجاد رپورتاژ این است که مخاطبان دیگر مانند گذشته، نسبت به تبلیغات مستقیم توجه نشان نمی‌دهند. این ذهنیت در ذهن مخاطبان ایجاد شده است که تبلیغات مستقیم تنها مجموعه‌ای از ادعاهاست و آن را سخت باور می‌کنند و در نتیجه نسبت به این نوع تبلیغات مقاوم شده‌اند. در این شرایط، رپورتاژ آگهی شانس بیشتری برای جذب مخاطب و موفقیت دارد.

اما مزیت دیگر رپورتاژ این است که با ایجاد فضای بیشتر برای شرح مطلب، بهتر می‌تواند مخاطب را متقاعد سازد و ارزش پیشنهادی و برتری محصول یا خدمات را دقیق‌تر، شفاف‌تر و کامل‌تر برای مخاطبی که قرار است به مشتری تبدیل شود، شرح دهد.

اما مهمترین نکته این است که اگر رپورتاژ آگهی شما به صورت اصولی و حرفه و بر اساس قواعد سئو نگارش شده باشد، ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها در نتایج موتور جستجوی گوگل و یا سایر موتورهای جستجو نمایش داده شود و بدون شک این مزیت کوچکی نیست!

تاثیر رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل سایت

نقش رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل سایت

یکی از تکنیک‌های سئو در واقع سئوی خارجی، دریافت بک لینک است. یعنی کاری کنید که یک سایت معتبر به مطلبی در سایت شما لینک دهد.

اما سوال اینجاست که رپورتاژ آگهی تا چه اندازه می‌تواند ابزار مفیدی برای تقویت سئوی خارجی باشد؟

با وجود اینکه در این مورد اختلاف نظر زیاد است اما ما بر اساس دانش و داشته‌هایمان، نظرمان را بیان می‌کنیم:

برای ایجاد بک لینک سه حالت را می‌توان متصور بود:

  • سایتی به مطلب شما لینک داده و آن را با کد NoFollow به موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی نماید .که در این صورت تاثیری بر روی سئو سایت شما نخواهد داشت. چرا که گوگل به سراغ بک لینک ایجاد شده نخواهد رفت.
  • و یا سایتی بک لینک ایجاد کرده و آن را با عنوان Sponsored به موتورهای جستجو معرفی کند. که در این صورت اعلام می‌کند که در قبال بک لینک ایجاد شده، هزینه دریافت کرده است .و این مورد نیز تاثیر زیادی بر سئو نخواهد داشت.
  • و اما زمانی که برای بک لینک ایجاد شده هیچ کدی استفاده نشده باشد.در این صورت گوگل و سایر موتورهای جستجو فرض می‌کنند که آن مطلب معتبر بوده و مفید است. در نتیجه بر روی رتبه گوگل سایت شما تاثیر خوبی خواهد داشت.

اما فارغ از این موارد، چیزی که مهم است رفتار بازدیدکننده و کاربر اینترنت است. شما نیاز دارید مخاطبان بیشتری داشته باشید تا گوگل بر اساس رفتار آنها به این نکته برسد که محتوای سایت‌تان با کیفیت است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای بهبود سئو سایت‌تان، حتما به سراغ انتشار یک رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر بروید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *