چگونه امنیت اطلاعات سایت‌تان را افزایش دهید؟

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مرورگرها حاوی اطلاعات شخصی ما هستند. از کوکی‌ها وفرم‌های رضایت گرفته تا اسکریپت‌ها و جمع آوری خودکار اطلاعات، ما در هر کلیکی که می‌کنیم ردپایی از داده‌های شخصی‌مان را به جای می‌گذاریم. در نتیجه منطقی است که در مورد امنیت اطلاعات و حریم خصوصی در همه جنبه‌های فرآیند ایجاد یک وب سایت، از طراحی گرفته تا توسعه، نگران باشیم.

در اینجا ما پنج راه برای افزایش امنیت اطلاعات در طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

۵ راه ساده برای افزایش امنیت اطلاعات در طراحی سایت

نرم افزارتان را به روز نگه دارید.

بسیار مهم است که همه سیستم عامل و اسکریپت‌هایی که نصب کرده‌اید را به روز نگه دارید. هکرها به طور جدی نقص‌های امنیتی در نرم افزارهای محبوب را هدف قرار می‌دهند و برنامه‌ها باید به روز شوند تا حفره‌های امنیتی‌شان برطرف شود.

از اصول و سیاست ایجاد رمز عبور قوی استفاده کنید.

استفاده از رمز عبور قوی بسیار مهم است. هکرها اغلب با استفاده از نرم افزارهای پیچیده، بی‌رحمانه رمزهای عبور را هدف قرار می‌دهند و می‌شکند. برای محافظت از امنیت اطلاعات سایت‌تان، گذرواژه‌ها باید پیچیده و شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترها باشد. گذرواژه‌های شما باید حداقل ۱۰ کاراکتر داشته باشد. این سیاست رمزگذاری باید در تمام سازمان شما اجرا شود.

صفحات ورود در سایت‌تان را رمزگذاری کنید.

در صفحات ورود خود از رمزگذاری SSL استفاده کنید. SSL این امکان را به وجود می‌آورد که اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری و اطلاعات ورود به سیستم به صورت ایمن منتقل شوند. اطلاعات وارد شده به گونه‌ای رمزگذاری می‌شوند که برای هر شخص ثالثی که ممکن است آن را رهگیری کند، بی معنا باشد. بدین ترتیب از دسترسی هکرها به اطلاعات ورود به سیستم و یا سایر داده‌های خصوصی شما جلوگیری می‌شود.

افزایش امنیت اطلاعات در طراحی سایت

از یک میزبان مطمئن و ایمن استفاده کنید.

انتخاب یک میزبان مطمئن و ایمن برای امنیت سایت شما بسیار حیاتی است. مطمئن شوید که میزبانی را انتخاب کرده‌اید که از تهدیدها آگاه است و به حفظ امنیت اطلاعات وب سایت شما اهمیت می‌دهد. میزبان شما همچنین باید از داده‌های شما در سرور پشتیبان تهیه کرده و در صورت هک شدن سایت شما، بازیابی آن را برایتان ارسال کند. میزبانی انتخاب کنید که پشتیبانی فنی مداوم داشته باشد.

وب سایت خود را تمیز نگه دارید.

هر پایگاه داده، برنامه یا افزونه‌ای در وب سایت شما، راهی برای ورود هکرهاست. شما باید هر گونه فایل، پایگاه داده یا برنامه‌ای که در وب سایت‌تان استفاده نمی‌شود را حذف کنید. همچنین سازماندهی ساختار فایل‌های سایت‌تان بسیار اهمیت دارد تا بتوانید تغییرات را ردیابی کنید و فایل‌های قدیمی‌تر را راحت‌تر حذف کنید.

  • وب سایت‌تان را برای یافتن آسیب پذیری‌ها اسکن کنید.

این بسیار اهمیت دارد که به طور مرتب وب سایت و سرور سایت‌تان را برای بررسی آسیب پذیری‌ها و امنیت اطلاعاتش، اسکن کنید. اسکن‌ امنیتی باید طبق برنامه و پس از هرگونه تغییر (اضافه و یا حذف کردن اجزای سایت‌تان) انجام شود. ابزارهای رایگانی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آنها برای سنجش میزان امنیت وب سایت‌تان استفاده کنید. این ابزارها تنها برای یک مرور کوتاه مفید هستند، و نمی‌توانند تمام نقص‌های امنیتی احتمالی سایت شما را تشخیص دهند. داشتن یک اسکن امنیتی حرفه‌ای در وب سایت، برای بررسی عمیق و توضیح آسیب‌پذیری‌های سایت‌تان ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا