آشنایی با جریمه‌های گوگل

گوگل در رابطه با الگوریتم‌ها و ضوابطی که برای آنها معین نموده است، بسیار جدی رفتار می‌کند، به طوری که نقض هر کدام از آنها، مشمول جریمه‌های گوگل می‌شود. ممکن است شما ناخواسته با اعمال روش‌های سئوی کلاه سیاه، به واسطه نگهداری نادرست سایت و یا به دلیل بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل، مشمول مجازات گوگل شوید. علاوه بر اینکه مجازات‌های گوگل بر رتبه‌بندی جستجوی سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد، در برخی موارد حتی می‌تواند موجب حذف صفحه یا کل وب سایت شما از نتایج جستجو شود.

این را به خوبی می‌دانید که هر کسب و کاری، تا در صفحه اول گوگل قرار نگیرید، نمی‌تواند بازدیدکنندگان خود را افزایش دهد و در نهایت مشتری بیشتری بدست آورد. راه دستیابی به این هدف از طریق سئو، یک فرآیند طولانی است که به تلاش و صبر زیاد نیاز دارد. به همین دلیل ممکن است شما در اول راه، وسوسه شوید از میانبرها برای ارتقا رتبه خود استفاده کنید. اما این تاکتیک‌ها تنها نتیجه معکوس می‌دهند و موجب جریمه‌های گوگل می‌شوند.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم برای جلوگیری از مجازات گوگل و محافظت سایت شما در برابر افت ترافیک، در مورد آنچه که نباید انجام دهید (و به جای آن چه کار کنید) صحبت کنیم.

۵ جریمه رایج گوگل و نحوه جلوگیری از آنها

۱. محتوا و صفحات ورودی ضعیف

این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که در سئوی سایت به جای کیفیت محتوا بر روی کمیت آن تمرکز شود و فکر کنید که محتوای بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است. نه تنها گوگل می‌تواند این روش بد سئو را تشخیص دهد، بلکه کیفیت پایین محتوا بازتاب ضعیفی در کسب و کار شما خواهد داشت.

الگوریتم Panda 4.0 در سال ۲۰۱۶، با هدف کاهش محتوای بی‌کیفیت و صفحات ورودی ضعیف در نتایج جستجو بروزرسانی شد. برای بالا بردن کیفیت محتوا و صفحات ورودی سایت‌تان، در مورد کلمات کلیدی سایت‌تان تحقیق کنید و مطمئن شوید که برای هدف شما مناسب هستند.

۲. متن‌ها و پیوندهای مخفی

پنهان کردن هر گونه متن یا پیوند با هدف سئو به جای اینکه برنامه ریزی بر روی بازگرداندن کاربر به سایت، مغایر با دستورالعمل‌های گوگل است. هرگز این کار را انجام ندهید. چیزی که قرار است مخفی کنید، بدون شک همان چیزی است که نباید در صفحه شما باشد!

افزایش امنیت اطلاعات در طراحی سایت

۳. هرزنامه‌های ایجاد شده توسط کاربر

اگر سایت شما یک انجمن داشته باشد، یا پست‌ مهمانی داشته باشید یا نظرات کاربران را فعال کرده‌ باشید، ممکن است ناخواسته توسط ربات‌ها و یا کاربران اسپم شود. لینک‌های اسپم و هرزنامه ممکن است سایت شما را به صفحات بی‌کیفیت یا نامناسب پیوند دهند، در نتیجه مشمول جریمه‌های گوگل می‌شوید.

برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از آنتی اسپم‌ها و مدیریت نظرات کاربران و … استفاده کنید.

۴. پیوندهای غیر طبیعی یا ضعیف به سایت شما

بروزرسانی سال ۲۰۱۶ الگوریتم پنگوئن، برای تشخیص پیوندهای غیر طبیعی طراحی شده است. ایجاد بک‌لینک، یک استراتژی سئوی بسیار موثر است که موجب افزایش قدرت صفحه شما می‌شود. اما این مورد تنها در صورتی است که بک‌لینک را از وب سایت‌های با کیفیت دریافت کرده باشید.

برای جلوگیری از مجازات گوگل، یک استراتژی بک لینک مناسب طراحی کنید که شامل موارد زیر نباشد:

خرید و فروش لینک، تبادل لینک، لینک‌های امضا شده/ مشخصات انجمن، لینک‌ نظرات وبلاگ، لینک فهرست مقاله، تولید لینک‌های زیاد در یک بازه کوتاه و لینک‌های PBN

۵. بمباران کلمات کلیدی

سئوی داخلی، مانند افزودن کلمات کلیدی به عنوان سرفصل، متن، توضیحات متا و متون جایگزین، به ربات گوگل (Googlebot) کمک می‌کند تا موضوع صفحه شما را بفهمد. اما بمباران کلمات کلیدی که یک تاکتیک سئوی کلاه سیاه است، جریمه‌های گوگل را در پی دارد. به جای تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی، از کلمات کلیدی long-tail یا LSI استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا