اهمیت انتخاب نام دامنه

نام دامنه (Domain Name) اگر به درستی انتخاب شود، مانند برند و لوگو، می‌تواند معرف کسب و کار و شرکت‌تان باشد و بر روی جذب مشتری تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر ساده، مختصر و کاربر پسند بودن باید به یاد ماندنی و پر معنا باشد. همچنین باید متناسب با هویت کسب و کارتان باشد. در این صورت تاثیر بسزایی بر روی سئو و رتبه موتورهای جستجوی سایت شما خواهد داشت.

از آنجایی که این نکته به قدری مهم است که در آینده می‌تواند بر برندسازی شما تاثیر بگذارد، در این مقاله نکاتی را که هنگام انتخاب نام دامنه باید به آنها توجه داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین نام

 قبل از هر چیزی فراموش نکنید که نامی که برای دامنه سایت‌تان انتخاب می‌کنید، جزئی از هویت کسب و کارتان است، پس احساسی عمل نکنید و اسمی انتخاب نکنید که بعدها دلتان را بزند. و اما ما در این قسمت به پنج نکته اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا به راحتی نامی مناسب برای دامنه سایت‌تان انتخاب کنید:

۱. باید مرتبط و متناسب با کسب و کارتان باشد.

اگر نامی که انتخاب می‌کنید با حوزه کسب و کارتان مرتبط نباشد، در برندسازی به مشکل بر خواهید خورد. البته گاهی پیش آمده است که برخی از کسب و کارها از نامی خاص برای دامنه سایت شان استفاده کرده‌اند و برندسازی خوبی داشته‌اند، اما در کل توصیه ما به شما این است که ریسک نکنید!

۲. از کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، در دامنه سایت‌تان استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی یکی از فاکتورهای موثر بر روی سئو سایت‌تان است. در واقع با استفاده از این کلمه کلیدی گوگل راحت‌تر می‌تواند حوزه فعالیت‌تان را مشخص نماید. البته این مساله چندان اهمیت ندارد و تنها یکی از فاکتورهای موثر بر سئو است. ممکن است شما از کلمه کلیدی در سایت‌تان استفاده نکرده باشید اما با استفاده از سایر ترفندهای سئو، رتبه بسیار خوبی در گوگل داشته باشید.

نکات مهم برای انتخاب نام دامنه

۳. بهتر است که از نام‌های فارسی برای دامنه خود استفاده نکنید.

شاید با سایت هایی مواجه شده باشید که نام دامنه آنها فارسی است. این یکی از ترفندهای کلاه سیاه برای سئو سایت است و ما به شما توصیه می کنیم این ریسک را نکنید!

۴. از نام‌های کوتاه برای دامنه سایت‌تان استفاده کنید، اما مخفف نه!

سعی کنید نامی انتخاب کنید که حداکثر ۱۰ کاراکتر داشته باشد. هر چقدر این نام کوتاه‌تر باشد در خاطر کاربر راحت‌تر جای می‌گیرد و به یاد آوردن آن آسان‌تر خواهد بود. در ضمن اینکه احتمال اشتباه تایپی در نام‌های بلند بیشتر است.

از نام‌های مخفف هم استفاده نکنید. تنها در صورتی استفاده از عبارت مخفف، جایز است که به رویداد خاصی اشاره داشته باشد و در صورتی که نام آن رویداد را به عنوان نام برای دامنه انتخاب کنیم، ممکن است تعداد کاراکترهای آن بسیار زیاد و طولانی شود.

۵. از خط تیره در نام دامنه سایت‌تان استفاده نکنید.

دو بخشی کردن نام دامنه سایت‌تان موجب می‌شود اشتباه تایپی در آن بیشتر شده و البته به ذهن سپردن آن نیز مشکل‌تر خواهد بود. اگر نامی که برای سایت‌تان انتخاب کرده‌اید، آزاد نبود، به هیچ وجه از خط تیره برای ثبت آن استفاده نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا