اصول سئو برای سایت‌های وردپرس – بهبود و انتخاب بهترین اصول سئو سایت‌های وردپرس برای جلب بازدید بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. اگر واقعا می‌خواهید بازدید وب سایت‌تان افزایش یابد، پس باید بهترین اصول سئو وردپرس را برای وب سایتتان بکار ببرید. ما در این مقاله برترین نکات و اصول سئو برای سایت‌های وردپرس را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اصول سئو برای سایت‌های وردپرس ممکن است یکی از دلایلی که شما وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت‌تان انتخاب کرده‌اید، این باشد که بارها شنیده‌اید این سیستم SEO-friendly است. اما این ویژگی به این معنا نیست که راه‌اندازی وب سایت‌های وردپرس برای داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو کافی است. شما همچنان نیاز دارید روش‌ها و اصول سئو را برای سایت‌تان استفاده و پیاده‌سازی کنید. اما خبر خوب این است که وردپرس این کار را برای شما آسان کرده است و رشد ترافیک سایت از طریق گوگل را برای مبتدیان راحت‌تر کرده است.

این پلتفرم دارای ابزارهای بسیاری برای سهولت شما است که از بهترین روش‌ها و اصول سئو پیروی می‌کنند، بدین معنا که شما می‌توانید تمرکزتان را بر روی وظایف‌تان متمرکز کنید و در عین حال رتبه‌بندی و بازدید سایت‌تان را افزایش دهید.

سئو وردپرس چیست؟

سئو در واقع مخفف عبارت بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است و یک استراتژی که توسط دارندگان وب سایت برای بدست آوردن بازدید بیشتر با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. وردپرس به خودی خود جایگزین استراتژی جامع SEO نیست، اما نمی‌توان انکار کرد که این سیستم مدیریت محتوا در وقت شما صرفه جویی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بدون تجربه و با بهترین روش‌ها، رتبه‌بندی وب سایت خود در گوگل را افزایش دهید.

نباید توقع داشته باشید که وردپرس سلاحی جادویی باشد. برای سئو سایت به زمان و تلاش نیاز دارید. شما هنوز هم باید برای سئو سایت وردپرس خود، محتوای عالی تولید کنید و پیوندهای خوبی ایجاد کنید، و هم اطمینان حاصل کنید که سایت شما به خوب بهینه شده و مشکلات فنی که مانع از سئو می‌شود، نداشته باشد.

در ابتدا و قبل از اینکه به درستی سایت وردپرس خود را بهینه‌سازی کنید، چند اصل وجود دارد که باید مطمئن شوید آنها را رعایت کرده‌اید.

اصول سئو برای سایت‌های وردپرس
اصول سئو برای سایت‌های وردپرس

مهمترین اصول سئو

۱- یک میزان و هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

سرعت سایت، زمان کار و امنیت سایت اصلی‌ترین دلایل هستند که باید در انتخاب هاست دقت کنید. سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر عملکرد سئو سایت شما دارد و هر ضعفی در بروزرسانی و امنیت میتواند منجر به مشکل کیفیت سایت شما شود.

۲- یک قالب وردپرس مناسب سئو انتخاب کنید

قطعا هنگام نصب وردپرس، قالب پیش فرض Twenty Twenty را دیده‌اید و به احتمال زیاد چیزی نیست که بخواهید برای سایت خود استفاده کنید. هزاران قالب رایگان دیگری وجود دارد که به راحتی می‌توانید از طریق داشبورد انتخاب و دانلود کنید، اما باید دقت کنید، زیرا ممکن است قالبی را انتخاب کنید که مناسب SEO نباشد. در حالی که بسیاری از این قالب‌ها ادعا می‌کنند مناسب سئو هستند، اما ممکن است اسکریپت‌ها و افزونه‌هایی داشته باشد که از آنها استفاده نخواهید کرد و این باعث کاهش عملکرد سایت شما می‌شود.

۳- ساختارهای URL مناسب سئو استفاده کنید

URLهای مناسب سئو یا به عبارتی SEO friendly حاوی کلماتی هستند که به طور واضح محتوای صفحه را توضیح می‌دهند و به راحتی توسط افراد و موتورهای جستجو خوانده می‌شوند. به عنوان مثال: https://www.wpbeginner.com/how-to-install-wordpress/ یک URL مناسب سئو است و کاربر تنها با مشاهده متن آن می‌تواند آنچه در صفحه مشاهده خواهد کرد را حدس بزند. این مساله می‌تواند شانس شما برای دست یافتن به موقعیت‌های بهتر در نتایج جستجو را بهبود ببخشد.

۴- با WWW یا بدون WWW

هنگامی که تازه شروع به کار با وب سایت خود کرده‌اید، باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از WWW استفاده کنید (http://www.example.com) و یا نمی‌خواهید از WWW در URL سایت خود استفاده کنید (http://example.com). موتورهای جستجو این دو حالت را دو وب سایت مجزا در نظر می‌گیرند، بنابراین شما باید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

۵- بهترین پلاگین سئو را انتخاب کنید

یکی از بهترین موارد در مورد وردپرس وجود پلاگین های مختلف برای تمامی موارد است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه را برای مبتدیها سخت خواهد کرد. به جای اینکه چند افزونه جداگانه برای کارهای مختلف سئو نصب کنید ما به شما کمک خواهیم کرد افزونه‌ای را که تمام کارها را انجام می‌دهد و ۱۰۰% رایگان است را انتخاب کنید: All in One SEO (AIOSEO)  یا  Yoast SEO دو گزینه بسیار محبوب هستند. AIOSEO پلاگین اصلی سئو وردپرس است که بیش از ۲ میلیون وب سایت از آن استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا