وب سایت‌های آموزش رایگان طراحی سایت

خرداد 28, 1401
این روزها که بازار راه‌اندازی سایت برای کسب و کارها، حسابی داغ شده است، شغل طراحی سایت نیز جذاب‌تر شده است. در گذشته برای آموزش طراحی سایت باید به دنبال کلاس یا آموزشگاه معتبری می‌بودیم. اما امروزه به لطف آموزش‌های آنلاین، یادگیری طراحی سایت با صرف هزینه و زمان کمتر ممکن شده است. ما در این مقاله قصد داریم، چندین وب سایت آموزش رایگان طراحی سایت را به شما معرفی نماییم.

طراحی سایت

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان یادگیری طراحی سایت هستید و به تازگی می‌خواهید وارد این حرفه شوید، احتمالا نمی‌دانید چطور می‌توانید یک سایت را طراحی کنید و یا اساسا از کجا باید شروع کنید. ما در اینجا به شما سایت‌هایی که در زمینه آموزش رایگان طراحی سایت فعال هستند را به شما معرفی خواهیم کرد، تا شما را از  سردرگمی در بیاورد. در ادامه با ما همراه باشید.

وب سایت‌های آموزش رایگان طراحی سایت و برنامه نویسی

1) W3school

بدون شک زمانی که صحبت از آموزش رایگان طراحی سایت می‌شود، اولین سایتی که باید به آن اشاره کنیم، سایت W3school است. معروف‌ترین سایت در زمینه آموزش‌های مختلف طراحی سایت که مطالب را به زبانی ساده و گام به گام آموزش داده است.

سایت ساختار ساده و قابل فهمی دارد، دسترسی مناسب، سادگی توضیحات و انواع مثال‌هایی که در سایت وجود دارد، موجب محبوبیت این سایت شده است. همچنین اجرای زنده کدها، روند یادگیری آسان کرده است.

آموزش‌های این سایت شامل html، CSS، PHP، جاوا اسکریپت، sql، ASP، بوت استرپ، Jquery و … می‌شود که همگی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

2) Bitdegree

یکی دیگر از سایت‌هایی که انواع گوناگون آموزش رایگان طراحی سایت را در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده، سایت Bitdegree است. در این سایت برای هر مبحث مثال‌های متنوع به همراه تست آنلاین کدهای آن قرار داده شده است که بدین ترتیب می‌توانید خروجی کدها را در هر زمان مشاهده نمایید.

طراحی آن ساده و زیباست و علاوه بر این، جامع و کامل بودن مطالب و همچنین توضیحات مناسب آنها، موجب محبوبیت این سایت شده است. مواردی که در این سایت به صورت کاملا رایگان آموزش داده می‌شود عبارت است از: html، CSS، PHP، جاوا اسکریپت، sql، بوت استرپ، Jquery، GIT، C++، پایتون و …

3) Code Conquest

یکی دیگر از سایت‌هایی که منبع بسیار خوبی برای آموزش رایگان طراحی سایت است، وب سایت Code Conquest است. در این سایت می‌توانید از صفر تا صد کد نویسی را بیاموزید. صفحه اصلی مطالبی برای توضیح برنامه نویسی قرار دارد که توصیه می‌کنیم اگر در ابتدا راه طراحی سایت هستید، حتما به آنها سر بزنید.

در این سایت می‌توانید آموزش‌های html، CSS و زبان برنامه نویسی پایتون را بیابید. علاوه بر این، در قسمت کوئیز سایت می‌توانید آموزه‌های خود را محک بزنید.

4) Web Fundamentals

وب سایت بعدی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، سایت Web Fundamentals است که توسط گوگل برای آموزش رایگان طراحی سایت ایجاد شده است. مباحث بسیار کاربردی و مختلفی را به شما آموزش می‌دهد.

از جمله آموزش‌های رایگان آن، مباحث جاوا اسکریپت، html، طراحی رابط کاربری، امنیت و … است. البته نکته اینجاست که این وب سایت برای شروع آموزش طراحی سایت مناسب نیست! اگر دانش پایه و نسبی از برنامه نویسی و طراحی سایت دارید، به سراغ این وب سایت بروید.

5) Codewars

آخرین سایتی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، وب سایت Codewars است که منبعی خلاقانه برای تکمیل دانش برنامه‌نویسی شماست. این سایت نیز به دانش نسبی و مقدماتی برنامه‌نویسی احتیاج دارد و اگر در ابتدای راه آموزش طراحی سایت هستید، به شما توصیه نمی‌شود.

در واقع، آموزش در این سایت به صورت یک بازی طراحی شده است و با حل چالش‌های آن به مهارت خود خواهید افزود. در هر مرحله یک کد به شما داده می‌شود که دارای ایراداتی است و شما باید ایرادات آن را حل کنید تا به مرحله بعد بروید. به این ترتیب، مهارت شما در کدنویسی بهبود می‌یابد و مهارت دیباگ کردن شما را قوی‌تر می‌کند.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *