پاک کردن حافظه پنهان آیپد

آبان 9, 1400

پاک کردن حافظه پنهان آیپد _ حافظه پنهان آیپد اصولا بخشی از حافظه موقت می باشد، که به سرعت بخشیدن به وظایف سیستم کمک می کند. زمانی که از وب سایت ها بازدید می کنید و از برنامه ها استفاده می کنید، آیپد داده های شما را ذخیره می کند تا سریعتر دانلود شود و زمان بازگشت عملکرد بهتری داشته باشید. این داده ها می توانند از عناصر طراحی تا قطعه های ویدئو یا موسیقی متغیر باشند.

با گذشت زمان، زمانی از صفحات وب بیشتری بازدید می کنید و برنامه های مورد علاقه آیپد خود را دانلود می کنید، همه ی حافظه پنهان ذخیره شده می تواند سرعت تبلت را کم کند. مهم نیست که کدام آیپد را داشته باشید، پاک کردن حافظه پنهان می تواند عملکرد آیپد شما را بهبود بخشد. ما روش هایی برای پاک کردن این مسئله و اینکه چطور می توانید با گذشت زمان بهتر مدیریت کنید را به شما نشان خواهیم داد.

 

حافظه پنهان ipad را پاک کنید

اپل روش مشخصی را برای هدف قرار دادن و حذف حافظه پنهان در کل سیستم ارائه نمی دهد. خبر خوب این است که یک آیپد از قبل پاک کردن پرونده های ذخیره شده غیرضروری را انجام می دهد. زمانی سیستم به ذخیره سازی موقت بیشتری نیاز دارد، به طور خودکار تصمیم می گیرد که کجا فضا ایجاد کند. هنوز هم، اگر قصد دارید حافظه پنهان موجود در آیپد خود را به حداکثر برسانید، چند روش وجود دارد.

 

حافظه پنهان ipad را در جستجوگر اینترنت خود پاک کنید

احتمال زیادی وجود دارد که جستجوگر اینترنت شما تعداد قابل توجهی از پرونده های حافظه پنهان خود را تولید کند. منطقی می باشد، وقتی تعداد زیادی از صفحات وب و تصاویر منحصر به فرد را که هر روز با آن روبرو می شوید در نظر بگیرید.

خوشبختانه، برنامه های جستجوگر به شما امکان کنترل مناسب پرونده های موقت را می دهند. مراحل حذف آنها را در دو مورد ازمحبوب ترین مرورگرهای آیپد ، سافاری و کروم انجام خواهیم داد.

ipad

پاک کردن حافظه پنهان آیپد

حافظه پنهان Safari را پاک کنید

مرحله اول: به قسمت Settings > Safari بروید.

مرحله دوم: به قسمت پایین صفحه بروید و Clear History and Website Data را انتخاب کنید. برای تأیید روی Clear کلیک کنید.

اگر از جستوجوگرهای شخص ثالث مانند Google Chrome استفاده می کنید، برای مدیریت حافظه پنهان از طریق خود برنامه ها، باید از طریق منوهای تنظیمات آن ها عمل کنید. در ادامه دستورالعمل های کروم آورده شده است.

 

حافظه پنهان کروم را حذف کنید

مرحله اول: کروم را باز کنید. در گوشه بالا سمت راست، سه نقطه را انتخاب کنید.

مرحله دوم: از منوی کشویی پیمایش کنید و روی Settings ضربه بزنید.

مرحله سوم: به پایین بروید و بخش Privacy > Clear Browsing Data را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: محدوده زمانی را که می خواهید داده ها برای آن حذف شود انتخاب کرده و مطمئن شوید Cached Images and Files انتخاب شده است.

مرحله پنجم: Clear Browsing Data را انتخاب کنید. برای تأیید دوباره روی Clear Browsing Data کلیک کنید.

برنامه کروم به شما امکان کنترل دقیق انتخاب دقیق آنچه را پاک می کنید می دهد. می توانید سایر پرونده های موقت مثل کوکی ها و سابقه مرور را نیز پاک کنید.

 

حافظه پنهان را از برنامه های شخص ثالث حذف کنید

در اغلب موارد، شما باید برنامه ای را که می خواهید داده ها را از آن حذف کنید، پیدا کرده و راهی برای خذف پرونده های حافظه پنهان جداگانه آن پیدا کنید. یکی از روش های تجزیه و تحلیل برنامه ها برای استفاده آنها، در قسمت Settings > General > iPad Storage  می باشد. متأسفانه، این روش مطمئنی برای بزرگترین مقصر نیست. در حقیقت، اگر به پایین لیست برنامه خود بروید، داده های حافظه پنهان سیستم اکثر در دسته مبهم other گروه بندی می شوند.

به طور مثال، متوجه شدیم که یک سرویس پخش جریانی مثل Spotify بیش از 1 گیگابایت فایل ذخیره شده را ذخیره می کند. این تفاوت بزرگی با اندازه کلی 179 مگابایت موجود در Settings > General > iPad Storage می باشد. به نظر نمی رسد بارگیری برنامه، یکی از گزینه های موجود در این بخش، سریعاً پرونده های حافظه پنهان آن را از آیپد پاک کند. دوباره، iOS متوجه خواهد شد که سیستم به آنها نیازی ندارد، به طور خودکار آن پرونده ها را پاک خواهد کرد.

توصیه می کنیم برای پیدا کردن تنظیمات ذخیره سازی برنامه، به قسمت تنظیمات یا نمایه برنامه بروید. تعداد زیادی از برنامه هایی که تمایل به ذخیره سازی حافظه پنهان زیادی دارند، گزینه ای برای پاکسازی آن دارند. حتی برخی امکان دارد، گزینه ای برای تنظیم دوباره حافظه پنهان از منوی تنظیمات iOS در Settings > App Name ارائه دهند. آخرین انتخاب شما حذف کامل برنامه و بارگیری دوباره آن برای شروع جدید می باشد. برای دستیابی به این هدف دو روش وجود دارد.

 

پاک کردن برنامه: روش اول

مرحله اول: از صفحه اصلی، یک نماد برنامه را طولانی فشار دهید.

مرحله دوم: Delete App در فهرست گشودنی که ظاهر می شود را انتخاب کنید. برای تأیید، Delete را انتخاب کنید.

 

پاک کردن برنامه: روش دوم

مرحله اول: به Settings> General> iPad Storage رفته، و به قسمت پایین لیست برنامه ها بروید و روی یکی از مواردی که می خواهید پاک کنید ضربه بزنید.

مرحله دوم: Delete App را انتهاب کرده و برای تأیید مجددا روی Delete App ضربه بزنید.

برای دریافت نصب جدید، برنامه های خود را از App Store بارگیری کنید. امکان دارد متوجه شوید که بارگیری آنها برای اولین بار کمی بیشتر از حد معمول طول بکشد. علاوه براین باید تنظیمات برگزیده قبلی را دوباره پیکربندی کنید.

 

منبع: mytarfand

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *