سبک‌های طراحی سایت

تقریبا دو میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد و اگر شباهت‌هایی بین برخی از وب سایت‌ها مشاهده می‌کنید به این دلیل است که از قالب‌های آماده یکسانی استفاده کرده‌اند. گرچه استفاده از قالب‌های آماده راهی سریع، آسان و راحت برای راه‌انداری یک وب سایت است، اما عنصر بسیار مهم “منحصر بفرد بودن” را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که هر ساله شاهد ظهور یک سبک طراحی سایت جدید هستیم.

سبک‌های زیادی در طراحی سایت وجود دارد، که اگر بخواهیم به همه آنها بپردازیم یک کتاب می‌شود. اما ما در این مقاله به اختصار ۵ سبک طراحی سایت محبوب را معرفی خواهیم کرد تا به شما در مورد آنچه یک طراح سایت انجام می‌دهد، درک بهتری دهد.

۵ سبک طراحی سایت محبوب

در این بخش ما ۵ مورد از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی سایت را معرفی خواهیم کرد.

۱. سبک مصور

سبک طراحی سایت مصور، سبکی است که در واقع دیداری و بصری است. در این سبک از طراحی و نقاشی به عنوان ابزار اصلی طراحی استفاده می‌شود و بر اساس تبادل ایده با صاحبان مشاغل، تصاویر و ویرایش تصاویر ارائه می‌شود. در این سبک، تصاویر، عبارات یا مفاهیمی بصری هستند که پیام وب سایت را به بهترین وجه منتقل می‌کنند تا ارتباطی نزدیک با مشتری برقرار شود.

۲. سبک تک صفحه

اغلب اوقات این نوع سبک طراحی با سبک بصری اشتباه گرفته می‌شود، زیرا در این سبک نیز از یک مفهوم به عنوان عنصر اصلی در طراحی استفاده می‌شود. می‌تواند رنگارنگ یا ساده باشد، یا روشن یا تیره باشد.

هدف کلی آن ساده‌سازی طراحی وب است. ساختار آن بسیار ساده و پیمایش آن آسان است. به دلیل تمرکز بر روی تصویر، محتوای متنی زیادی در صفحه اصلی نخواهید داشت.

از این نظر که ممکن است پیام طراحی بلافاصله توسط بازدیدکننده دریافت نشود، این سبک نیز به همان اندازه سبک بصری مخاطره‌آمیز خواهد بود. این سبک طراحی از جنبه زیبایی مورد نظر است. با این حال، از نظر عملکردی یا پیام‌رسانی، استفاده از تصاویر نمادین ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشد. یک تصویر ممکن است از نظر بصری جذاب به نظر آید اما اگر برای اهداف نمادین استفاده شود، ممکن است معنای آن هنگام تفسیر از بین برود.

انواع سبک‌های طراحی سایت

۳. سبک مینیمالیستی

آیا تا به حال با وب سایتی روبرو شده‌اید که صفحه اصلی آن مانند یک نقاشی انتزاعی به نظر برسد؟ یا مانند یک سرزمین سردرگم‌کننده و هزارتو باشد؟

سبک مینیمالیستی تمام این آشفتگی‌ها را از بین برده است، بنابراین تنها عناصر، امکانات، مفاهیم و فرم‌های اساسی باقی مانده است. این نوع سبک طراحی سایت، به ظاهر بسیار ساده است. نمونه‌ی یک سبک مینیمالیستی خوب، وبسایت‌هایی هستند که فضای خالی بسیاری دارند. شما در آنها تنها رنگ‌های سیاه و سفید را می‌بینید و جهت‌گیری‌ها در آن، بسیار تمیز و منظم هستند. سبک طراحی مینیمالیستی بسیار محبوب است، زیرا از هرج و مرج جلوگیری می‌کند.

۴. طراحی سایت تخت

اگر با وب سایت مایکروسافت برخورد داشته باشید، ایده خوبی در مورد طراحی وب تخت خواهید داشت. در این سبک طراحی، مینیمالیستی بودن و عملکردی بودن ترکیب شده است. در این سبک عناصر غیر ضروری حذف شده است و تمرکز تنها بر روی مواردی است که قابلیت استفاده و عملکرد را پشتیبانی می‌کند.

طرفداران این سبک طراحی سایت، معمولا ترکیبی از فضاهای با رنگ‌های روشن یا رنگ‌های غالب به عنوان مناطق مرجع استفاده می‌کنند. طراحی کلی تمیز باقی می ماند و از رنگ‌های تیره تر برای تمایز بهتر در بین عناصر استفاده می‌شود. در واقع در این سبک، می‌خواهیم که طراحی برجسته باشد اما نه تا حدی که از هدف وب سایت بکاهد و ناوبری به خطر بیفتد.

۵. تایپوگرافی

نوع فونت مورد استفاده شما یک عنصر طراحی است که میتواند پیام شما را با موفقیت ایجاد کند و یا بسیار ساده تخریب کند. یک نشانه احساسی و یک واکنش تعاقب را به همراه خواهد داشت. سبک تایپوگرافی با استفاده صحیح از تصاویر و محتواهای متنی، می‌تواند به شما در ارائه یک دسشتان قدرتمند و جذاب کمک کند.

اشکال سبک تایپوگرافی این است که ممکن است زمان بارگیری را کند شود. این امر به ویژه هنگام استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه بیشتر رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا