هزینه‌های پنهان در طراحی سایت

اردیبهشت 21, 1401
سوالی که این روزها بسیار از ما پرسیده می‌شود این است که هزینه طراحی یک سایت عالی چقدر است؟ در جواب باید بگوییم که برای داشتن یک وب سایت عالی باید توجه داشته باشید علاوه بر هزینه‌های اجرای پروژه طراحی سایت، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که مربوط به بعد از انجام طراحی است و به آن هزینه‌های پنهان طراحی سایت گفته می‌شود.

هزینه‌ی طراحی سایت

درست است که امروزه برای راه‌اندازی یک وب سایت، نیازی ندارد متخصص باشید و بسترهایی وجود دارد که می‌تواند در عرض چند دقیقه سایتی را طراحی کند، اما هزینه‌های پنهان غیرمنتظره‌ای بر سر راه طراحی سایت شخصی وجود دارد که با شروع به کار سایت‌تان، خودنمایی خواهند کرد.

انواع هزینه‌های پنهان در طراحی سایت

ما در اینجا به هزینه‌های مختلفی که در طراحی سایت با آن مواجه خواهید شد اشاره خواهیم کرد:

1. نام دامنه

هزینه ثبت دامنه و میزبانی و هاست نامی که برای وب سایت‌تان انتخاب کرده‌اید، اولین هزینه پنهانی است که با آن مواجه خواهید شد. می‌توانید هزینه اشتراک نام دامنه‌ای را که انتخاب کرده‌اید به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید.

و اگر سایت شما از نوع تجارت الکترونیکی است به گواهینامه SSL نیاز خواهید داشت که هزینه آن را نیز باید در نظر بگیرید.

2. افزونه‌ها، بروزرسانی‌ها و قالب‌ها

قبل از اینکه یک پروژه طراحی سایت راه‌اندازی کنید، مهم است که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سایت خود را در نظر بگیرید و بدانید که سایت‌تان در آینده چه مقدار سفارشی سازی نیاز دارد.

کاربران وردپرس می‌توانند با یک قالب کم هزینه شروع کنند و در نهایت هزینه‌ی بیشتری برای پشتیبانی و امنیت سایت‌شان هزینه کنند. سایر هزینه‌های پنهان سیستم عامل‌های DIY یا رایگان می‌تواند شامل هزینه اشتراک پلاگین‌ها، قالب، بروزرسانی‌ها و تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها باشد.

خوشبختانه در حال حاضر رقابت بین شرکت‌های فعال در زمینه تولید وب سایت، بیشتر شده است و در نتیجه هزینه‌ی عملکردهای اضافی در حال کاهش است.

3. تجارت الکترونیک ارزان نیست.

نام‌های تجاری و مشاغل کوچک که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین می‌فروشند، بیشتر از هر چیزی به یک المان تجارت الکترونیکی امن برای اعتماد سازی در میان مشتریان‌شان نیاز دارند و بنابراین، هزینه درگاه پرداخت الکترونیک امن را نیز باید در هزینه‌های سایت‌تان در نظر بگیرید.

داشتن عکس و توضیحات با کیفیت در سایت شما برای جذب و حفظ مشتری یک اصل مهم است. اما انجام این فرآیند به زمان و هزینه نیاز دارد. در نتیجه این موارد و پشتیبانی و نگهداری سایت و مدیریت فروش را نیز باید در هزینه‌های پنهان سایت‌تان در نظر بگیرید.

هزینه‌های پنهان در طراحی سایت

4. سیستم‌های عامل DIY تا حدی می‌توانند همراه شما باشند.

پس از راه افتادن کسب و کارتان، باید سایت‌تان را سفارشی کنید و یک طرح اختصاصی برای سایت‌تان در نظر بگیرید تا از ترافیک و امکانات پیشرفته آماری و آنالیزی که در سیستم‌های DIY نمی‌توانید اجرا کنید، مطلع شوید. در نتیجه این هزینه‌ها را نیز می‌تواند در هزینه‌های پنهان سایت‌تان در نظر بگیرید.

5. تهدیدهای سایبری واقعا می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد.

در مشاغل کوچک، تهدیدهای سایبری یک تهدید جدی به حساب می‌آید و خطر از دست دادن اطلاعات شرکت و مشتری ها را به دنبال دارد. هزینه‌های پنهانی که در این مورد باید در نظر بگیرید، شامل برقراری امنیت سایت، نظارت بر بدافزارها و پشتیبان‌گیری می‌شود.

6. استراتژی‌های بازاریابی و سئو سایت

یکی از مواردی که پس از راه‌اندازی سایت‌تان باید برایش هزینه‌ای در نظر گرفته باشید، کمپین بازاریابی و البته سئو سایت‌تان است که این می‌تواند ترکیبی از بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی رایگان و تبلیغات پولی باشد.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *