دلایل خروج کاربران از سایت

دلایل خروج کاربران از سایت .وقتی موفق شده‌ایم مشتری مناسبی را به وب سایت خود جذب کنیم، شرم‌آور خواهد بود که تنها طی ۱۰ ثانیه او را از دست بدهیم. متاسفانه روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم یک تجربه کاربری بد ایجاد کنیم و بازدیدکننده‌ها را از وب سایت‌مان دور کنیم و تبدیل‌های سایت‌مان را از دست بدهیم.

در این مقاله ما در مورد دلایل خروج کاربران از سایت صحبت خواهیم کرد. طبق تحقیقات ما، سه دلیل متداول برای خروج افراد از یک وب سایت وجود دارد:

۱. تجربه کاربری مشتری مطلوب نیست.

طبق “قانون ۱۵ ثانیه‌ای”، اگر وب سایت شما نتواند در مدت ۱۵ ثانیه در کاربر ایجاد علاقه نماید و بازدیدکننده‌ها را هیجان زده کند، آنها از وب سایت شما خارج خواهند شد. این مدت، زمان بسیار کمی است تا بتوانند کیفیت محتوای وب سایت شما را عمیقا بررسی کنند. این تصمیم عمدتا بر اساس اولین برداشت آنها و یک تصمیم سریع است و اینجا دقیقا همان جایی است که UX اهمیت می‌یابد.  اما دلیل ترک کاربران بر اساس اولین برداشت خود چه می‌تواند باشد؟

ما با چشم خود خرید می‌کنیم.

محرک‌های بینایی بر درک ما از طعم، بو و عطر تاثیر بسزایی دارد. در وب سایت شما نیز اینگونه است، برای اینکه بازدیدکنندگان سایت توسط وب سایت جذب شوند، باید تصاویر چشم نوازی برای آنها فراهم کنید. عناصر اصلی در اینجا عبارتند از: طرح و رنگ وب سایت شما، اشکال و طراحی وب سایت شما، فونت و تایپوگرافی آن و فرم‌ها و دکمه‌های CTA.

طراحی شما قابل درک نیست.

طراحی قابل درک، در واقع انسجام بین عناصر مختلف در وب سایت شماست به طوری که بازدیدکننده به طور طبیعی به مهمترین عناصر جذب شود و با آنها تعامل برقرار کند. جدای از درک ماشینی طراحی، طراحان UX باید روانشناسان خوبی نیز باشند. باید بتوانند در نحوه درک و  ارتباط و تجربه کاربری و آنچه کاربران را به سوی یک اقدام سوق می‌دهد، با آنها همراه باشد.

دلایل خروج کاربران از سایـت

۲. محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست.

علاوه بر تاثیر اولیه‌ای که UX و تجربه کاربری ایجاد می‌کنند، دومین عامل مهم در خروج کاربران از سایت، محتوا است. اگر درک محتوای شما بیش از اندازه دشوار باشد، با اگر بی‌ربط باشد، بازدیدکنندگان شما به حدی صبور نخواهند بود که اطلاعات بیشتری کسب کنند. در اینجا جنبه‌های مختلف محتوای شما ممکن است موجب خروج کاربر شود:

شما درک درستی از شخصیت و هدف کاربر ندارید.

اگر مخاطب شما خود را در محتوای شما پیدا نکند، نمی‌تواند پیام شما را دریافت کند. برای ارائه محصول‌تان به روش هیجان انگیز، باید به زبان مشتری‌تان صحبت کنید. که این امر مستلزم درک درست نیازها و خواسته‌های آنهاست و اینها مواردی هستند که احتمالا کاربران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محتوای شما کاملا پیچیده و دشوار است.

قالب بندی محتوای شما دلیل دیگری است که موجب می‌شود کاربران از سایت‌تان خارج شوند. متن‌های طولانی، جملات سنگین، فضای خالی کم – همه اینها خواندن محتوا را سخت می‌کنند و بازدیدکنندگان از گذراندن وقت بیشتر با شما منصرف می‌شوند.

۳. وب سایت شما عملکرد خوبی ندارد.

مشکلات مربوط به عملکرد سومین دسته اصلی برای خروج کاربران از سایت، و گاهی حتی قبل از ورود آنها به سایت، هستند. مشکلات اصلی عملکرد شامل موارد زیر می‌شود:

وب سایت شما واکنشگرا نیست.

تقریبا ۴.۳ میلیارد کاربر فعال در جهان وجود دارد که از طریق اینترنت همراه به وب سایت‌ها دسترسی دارند. امروزه اغلب سایت‌ها با تلفن همراه سازگار هستند، و اگر سایت شما چنین نباشد، کاربر علاقه‌ای برای ماندن در وب سایت شما نخواهد داشت.

بارگیری وب سایت شما کند است.

مدت زمان بارگیری طولانی برابر با فرصت‌های از دست رفته است و اگر بارگیری سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، احتمالا کاربر از وب سایت شما خارج خواهد شد. این ممکن است اغراق‌آمیز به نظر بیاید، اما حقیقت است!

خوانایی بد

خوانایی در حقیقت تایپوگرافی و فونت و اندازه قلم سایتتان است. این امر به منظور کاهش خستگی چشم ضروری است. گاهی اوقات توجه به چیزی ساده به اندازه افزایش قلم یا فاصله بین خطوط، می‌تواند تاثیری فوری بر روی تجربه کاربری، تعامل و تبدیل سایت شما داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا