گوگل پنالتی چیست و چه معنایی دارد؟

گوگل پنالتی به این معناست که سایت شما دیگر در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد یا اینکه رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما به طرز چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. وقتی سایت شما گوگل پنالتی شود، دیگر مخاطبان شما نمی‌توانند سایت‌تان را پیدا کنند و هنگامی که برای مخاطبان هدف خود نامرئی باشید، میزان بازدید و در نهایت درآمد شما کاهش خواهد یافت.

این جریمه ممکن است برای هر سایتی اتفاق بیفتد. اگر بازدید سایت‌تان به یکباره کاهش یابد و یا اینکه رتبه‌بندی سایت‌تان کم شود، قطعا شامل گوگل پنالتی شده‌اید. گوگل در سال ۲۰۱۴ گزارش کرد که ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار سایت توسط تیم اسپم، مشمول جریمه گوگل شده است. وقتی گوگل بروزرسانی الگوریتم جدیدی را برای Penguin یا Panda اعمال می‌کند، بسیاری از وب سایت‌ها جریمه می‌شوند. خبر خوب این است که در برخی موارد می‌توانید گوگل پنالتی را رفع کنید، اما اولین کار این است که علت آن را بفهمید.

چرا سایت‌ها گوگل پنالتی می‌شوند؟

وطیفه گوگل ارائه مناسب‌ترین نتایج جستجو است. از نظر گوگل، هر وب سایتی که بخواهد نتایج جستجو را دستکاری کند به محصول گوگل آسیب می‌رساند. گوگل معمولا وب سایت‌ها را به دو روش مجازات می‌کند. تیم اسپم آن ممکن است مشکلی را در وب سایت شما شناسایی کرده و به صورت دستی اقدام کند، یا ممکن است به دلیل بروزرسانی در الگوریتم جستجوی گوگل، به صورت خودکار دچار افت رتبه‌بندی شوید.

اقدام دستی گوگل پنالتی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد ابزار Google Webmaster شوید و بفهمید آیا از طرف گوگل اعلانی دارید یا خیر. اگر مجازات دستی برای شما صادر شده باشد، “اطلاعیه لینک‌های غیرطبیعی شناسایی شده” یا پیام‌های مشابهی پیدا خواهید کرد که توضیح می‌دهد گوگل لینک‌های ورودی بی‌کیفیتی بر روی سایت شما پیدا کرده است. این لینک‌های می‌تواند شامل لینک‌هایی باشد که برای عبور از PageRank خریداری شده است یا بخشی از link scheme باشد. صرف نظر از آنچه آنها یافته‌اند، وظیفه شما این است که مشکل را برطرف کنید و وب سایت خود را برای بررسی مجدد در نتایج جستجوی گوگل معرفی کنید.

اما اگر هیچ پیامی در ابزار Google Webmaster پیدا نکردید، برای حل مشکل به بررسی دقیق تغییرات اخیر گوگل و تاثیر آن بر سایت شما، نیاز دارید.

گوگل پنالتی

تغییرات الگوریتم

برای کشف نوع گوگل پنالتی و مجازاتی که با آن روبرو هستید، باید دوره زمانی که رتبه‌بندی سایت شما کاهش یافته است را ردیابی کنید و آن را با تاریخی که گوگل بروزرسانی جدید برای قابلیت جستجوی خود ارائه کرده، مطابقت دهید.

دو مجازات اصلی برای گوگل پنالتی الگوریتم وجود دارد. که مربوط به Panda  و Penguin است. Panda بر روی کیفیت محتوا متمرکز شده است. سایت‌های با محتوای تکراری یا بسیار ضعیف را از داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو منع می‌کند. Penguin با بک لینک‌ها در ارتباط است و هدف آن شناسایی وب سایت‌هایی است . که سعی دارند با استفاده از لینک‌های ورودی بی‌کیفیت، رتبه‌بندی را دستکاری کنند تا سایت معتبرتر از آنچه هست به نظر بیاید.

اکثر بروزرسانی‌های در این دو نسبتا جزئی هستند. اما صرف نظر از اینکه این تغییرات چقدر بزرگ هستند، هر وب سایتی در معرض اعمال قوانینی است که گوگل برای ایجاد تجربه کاربری بهتر وضع می‌کند.

با جستجوی سریع در سایت‌هایی مانند Search Engine Land و Search Engine Journal می‌توان بروزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل را مشاهده کرد. همچنین MOZ سابقه بروزرسانی‌های سازمان یافته را بر اساس سال ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا